سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزها...

اینم از ارشد

3 روز پیش نتیایج نهایی ارشد و اعلام کردن. همونجایی که حدس می زدم ، قبول شدم. یه جا خارج از مرزهای خاکی ایران. "جزیره کیش".

 با توجه به اینکه کنکور ارشد سال به سال سخت تر میشه و عمراً سال دیگه حوصله کنم بخونم، حتماً می رم. این تردید من (که البت الان برطرف شده) به خاطر هزینه بالای زندگی و اقامت و از همه مهمتر رفت و آمد به جزیره کیشه. مخصوصاً برای من که هفته ای سه روز باید برای تدریس اهواز باشم. دیروز اهواز بودم و در به در به دنبال اطلاعات راجع به خطوط هوایی به کیش. از اونجایی که من اصولاً آدم خوش شانسی هستم، تمامی پروازها از خوزستان (اهواز و آبادان) به جزیره برای مدتی نا معلوم لغو شدن. جزیره ای که در سالهای پیش از انقلاب قرار بود دبی امروزی باشه، به دلیل کارایی بالای!!!! مسوولان نظام، به جایی رسیده که مردم سفر به دبی و عمان رو به سفر به کیش ترجیح می دن و نتیجتاً اینکه شرکتهای هواپیمایی پروازهای خودشون رو به جزیره محدود به سه شهر تهران، شیراز و بندر عباس کردن. خوب مردم هم حق دارن وقتی با حدود 120 هزار تومان می تونن برن دبی و کلی حال کنن و جنسای با کیفیت بالاتر و با قیمت پایینتر تهیه کنن، مگه مرز دارن 100 هزار تومان بدن برن کیش. بعد می گن چرا ارز از مملکت خارج می شه. خوب یکی از هلو ترین راههایی که ارز و همچنین سرمایه های مردم از مملکت خارج می شه همینه. در سالهای حوالی 1371 که رشد صنعتی و اقتصادی کیش (بعد از یک وقفه طولانی مدت بعداز انقلاب) شروع شده بود تا حدود 6 سال ، این رشد روندی صعودی داشته و بعد از اون یه سیر نزولی پیدا کرده تا الان. این سیر نزولی به خصوص در این یکی دو سال اخیر و بعد از فرمایشات پرزیدنت قشنگتون که با تمومه دنیا غیر از سوریه و لبنان، سر صلح و دوستی داره!!! افزایش پیدا کرده. مگه سرمایه گذار خارجی مرز داره که بیاد تو مملکتی که رئیس جهورش هر روز یه کشور رو تهدید می کنه و متعاقب اون روز به روز احتمال حمله به ایران افزایش پیدا می کنه، بیاد خدا تومن سرمایه بی زبونشو بخوابونه. تو چند سال اخیر بیشتر سرمایه های سرمایه داران خارجی از کیش به دبی منتقل شده و البته بخش عمده ای هم از سرمایه های ایرانیان. این مشکل عواقب زیادی برای مملکت ایران داره که مهمترین اون اینه که من از اهواز نمی تونم با هواپیما به کیش برم!!!!.

تمام مدت دو روز گذشته داشتم راجع به بقیه مسیرها به کیش تحقیق می کردم تا اینکه با سلمان تماس گرفتم. لازم به توضیحه که ایشون از همکلاسی های دانشگاه و بچه ناف بندره و البت اونم ارشد مهندسی ساخت و تولید دانشگاه خواجه نصیر قبول شده که جای بسی ای ول داره. خلاصه اینکه ایشون فرمودند که من می تونم با اتوبوس بیام بندر عباس و 4 ساعت نرسیده به بندر عباس یه بندر کوچولو هست به اسم چارک(فتح ر) که از این بندر با اتوبوس دریایی می برن به کیش که کلاً نیم ساعت راهشه. ما هم امیدوار شدیم که بالاخره یه راهی پیدا شده. خوبیش اینه که کلی هیجان داره. فکرکن با قایق بری دانشگاه.....

گرایشی که دانشگاه کیش واسه MBA ارائه میده بازاریابی بین المللیه (International Marketing). در واقع دانشگاه کیش شعبه دانشگاه شریف تو کیشه. یکی از معیارهایی که دانشگاهها باید داشته باشن تا توی رنکینگ جهانی امتیاز داشته باشن اینه که دانشجوی خارجی جذب کنن. یکی از اهداف دانشگاههای بزرگ برای تاسیس دانشگاه تو کیش هم همینه. البته دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم تازگی ها تو کیش شعبه های خودشون رو تاسیس کردن. البت این دانشجوهای خارجی صد در صد از کشورهایه پیشرفته ای مثل سوریه و افغانستان خواهد بود.

از بقیه بچه های دانشگاه خبر ندارم که قبول شدن یا نه. از فردا به مدت 6 روز در پایتخت خواهم بود.

خوب اینم از ارشد دیگه حالا چه کنیییییییییییم؟

 عکسهایی از جزیره: